pühapäev, 13. september 2015

Aadama pildid
Kristi pildid
Aivari pildid

Möödunud nädalavahetusel (19.-20. September) toimus Avamatk, mis on meie Ringile traditsiooniks juba ajast, mil Looduskaitsering asustati (1958). Matk algas päeval Suurest Taevaskojast, kus toimus üksteisega tutvumine ning traditsiooniline käbiviskevõistlus. Edasi jagunesime kõik gruppidesse ja alustasime väga põnevat ja seiklusterohket matka.
Avamatk on retk, kus positiivsed tunded kasvavad üle pea, sest seltskond on lõbus ning avastamisrõõm tohutu. Kõik matkalised said avastada palju kauneid kohti ning nautida meie kodumaa lopsakat loodust.
Kõik grupid lõpetasid matka samas sihtkohas (Põlva lähedal). Seal saime kõhtu kinnitada lõkkel valminud hea ja paremaga ning nautida veel terve õhtu üksteise seltskonda. Avamatk ühendab meie Ringi liikmeid ning lihtsalt loodushuvilisi, kes Ringi üritustest osa võtavad, ja jättis taaskord imelise mälestuse meile kõigile.

- Ökoloogia rebase Pallikese meenutused avamatkast

Meie grupike valis matkal lihtsama marsruudi: eks ole seal juba võsas mütatud küll. Kulgesime läbi Põlva, üsna otseteed lõkkeplatsile. Seekord ei olnudki otsetee see kõige raskem tee. Ilm oli ilus ja aega oli palju. Nautisime viimaseid soojasid ilmasid. Teel sõime torti ja mängisime geo-peitust. Seekord läbi jõe ei läinud, läksime üle.
Teel kohtasime ka teisi gruppe ja muidugi kohalikke, kes oskasid meid lahkesti Kiviõlisse juhatada. Samuti tutvusime kohalike korrakaitsjatega, kes igaks juhuks kontrollisid ega me kusagilt piiri tagant ööpimeduses ei ürita kohalike sekka imbuda. Pidime neile pettumuse valmistama. Kohale jõudsime üsna mõistlikul ajal, hakati just toitu valmistama, millest me vilunult viilisime. Öösel oli taevas tähine ja meeleolu ülev, leiti ühiseid jututeemasid lõkke ääres ning koguti elutarkusi. Hommikul võeti veel viimast olukorrast ja igaüks vaatas, kuidas minema sai. Üldiselt jäi meie grupike rahule :D

-eks-bioloog, praegune loodusturismi korraldaja, Kristi J.

President Avamatkal kõnet pidamas
Ringi lipp oma ürgses pühapaigas
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

On aeg hakata valmistuma nii vaimselt kui ka füüsiliseks legendaarseks avamatkaks!
Sel aastal on võimalus tulla avamatkama 19.-20. septembril. Rong Tartust Taevaskotta väljub laupäeva hommikul kell 10:38 ikka vanast heast raudteejaamast. Et te saaksite lõbusa porgandiga ühest punktist teise, tuleb oma kukrut kergendada kuni 1,8 € võrra. Kes ei soovi aga raudteetransporti kasutada ja eelistab tulla näiteks pöidlaküüti kasutades, siis võiks olla vähemalt kella 12:30-ks Suures Taevaskojas, et teha algust kõikide kõige lemmikuma spordialaga– käbiviskevõistlusega!

Kuigi on tellitud eriti kuum vananaistesuvi, siis nii igaks juhuks võite kaasa pakkida ka soojemad ja vihmakindlamad riided. Ööbimine toimub telkides – kui endal pole, siis kirjutage näiteks TÜLKRi listi. Õnneks on ringi rahvas alati lahke jagama ulualust! Kui on soov süüa maitsvat rooga nii õhtul kui ka hommikul, siis tuleb kaasa haarata ka omad isiklikud nõud (kauss, kahvel/lusikas, tass tee lürpimiseks). Ärge unustage kotti pista ka kõhutäidet ja keelekastet matkaks!

Hommikul tagasi koju saamine on aga omalooming, nagu ikka. Võib hääletada, sõita bussiga või kel veel võhma, saab kasutada tallataksot. Matka lõpp-punkt on Peri (58°01'45.8"N 27°04'28.5"E). Hommikul tagasi koju saamiseks on mitmeid võimalusi:
-12:57 väljub Rosma kalmistu peatusest (Peri lõkkeplatsist umb 700 m kaugusel) buss Tartusse
- jalutate ligi 4 km Põlva bussijaama, et sealt istuda nt kell 5:25/06:40/7:15/8:15/10:00/11:45 bussile, mis sõidab samuti Tartusse
- hääletate, kuhu iganes vaja minna on