teisipäev, 5. mai 2015

Kevadine rattamatk

Kristi pildid
Kevadmatk on edukalt seljataga. Kõik väsinud närvirakud puhatud, tagumikud kangeks sõidetud, suitsukala söödud, Võrtsjärve ääres puhatud ning jällegi täies koosseisus Tartusse tagasi jõutud (seekord looduslik valik meid maha ei murdnud).
Meie matk sai alguse Hurda pargist, kus enne minekut vaatasime üle ja parandasime defektid vigaste rataste küljes ning jagasime tatrapakid, sibula, kondenspiima ja muu toidukraami üksteise kottidesse laiali, ning siis võiski meie retk alata. Juba enne kui Tartust välja jõudsime jäime väikese vihmasabina kätte. Aga loomulikult nagu Ringi inimestele kohane, ei lasknud keegi ennast sellest häirida- ega me suhkrust ei ole.
Kavilda ürgorg
Esimesele päevale oli planeeritud u 25 km ning meie teekond viis meid Oti Vanaema juurde, kus valmistasime lõkke peal tatart ning nautisime luksuslikke saunamõnusid. Saunatamise käigus sai järele katsetatud ka umbes 100 m kaugusel oleva Asema järve adekvaatsus ujumiskohana. Ringi rahvas kiidab heaks!
Järgmise hommiku puder sai eriti hää, kuna Oti äärmiselt tore vanema tõi meile mekkida oma maitsvaid keediseid. Loomulikult oli meil kaasas ka Ringi lõkkel tehtud õunamoos, mille sees olevad söetükid hoiavad kõhu korras ja annavad moosi maitsele ainult lisaväärtust. Kahjuks pidime hommikul jätma hüvasti mõningate matkalistega, keda Tartus ootasid muud kohustused.
Teisel päeval oodati meid Võrtsjärve limnoloogiakeskusesse, kus puhastasime rannaäärt sinna kogunenud pilliroost. Tehtud töö peale saime SUUURES koguses suitsukala, mida hiljem mõnusalt metsa all nosisime. Väga häää oli :D Järvemuuseumis tehti meile ka väike ekskursioon, et me ikka kõiki Eesti magevee kalu (eelkõige Võrtsjärve kalu) hästi tunneksime.
Töö tehtud, kõht täis ja oligi aeg juba ööseks laagrikohta otsida. Selle leidsime mõnusast männimetsast otse Võrtsjärve ääres liivakivipajandil. Õhtul oli tuul päris külm ja karge, aga siis pugesime korralikult üksteise külje alla ja oligi jälle soe. Nautusime imeilusat päikeseloojangut ja üksteise seltskonda.

Kuna eelmiselt õhtul laagrisse jõudes oli kõigil veel suitsukalast kõht täis otsustasime järgmisel hommikul hommikusöögiks õhtusööki teha – riis küllaldaselt konservi, ubade ja sibulaga. Ringirahvas kiidab heaks!
Veel enne kui suuna jällegi Tartu poole võtsime, külastasime ka Võrtsjärve äärset pioneerilaagrit. Seal leidsime kindlaid asitõendeid Zompioneeride olemasolust, seega tuleb väga ettevaatlik olla kui sinna lähete. Legend räägib, et nad tulevad eelkõige välja vaiksetel öödel, mil metsas kõndides kuuleb vaid okste praksumist jalgade all. Seega kui zombpioneeird on liikvel kuulevad nemad sinu jalasamme ja ka sina nende omi väga hästi, aga sinul põgenemisvõimalust ei ole, sest nad saavad su alati kätte.

zompioneerida laager
Meie õnneks zompioneeridega kokku ei puutunud ja saimegi suuna ikka Elva poole võtta. Kui mingi hetk oli plaan Elvas rongi peale hüpata, siis sinna jõudes oli kõigil nii suur hoog sees, et see mõte pühiti kiiresti peast. Pärast väikest burksipausi Elvas olimegi nagu linnukiirusel tagasi Tartus, kus tegime Hurda pargis veel viimase õllepausi ning lõpetasimegi oma matka.

Matka läbisõiduline kokkuvõte siis järgnev
I päev (Tartu - Oti vanaema) 24km
II päev (Oti vanaema - Limnojaam - Zombiepioneeride laager) 35km
III päev (Zompio laager - Elva - Tartu) 46km
Kokku järelikult umbkaudu 105km
Kaardipilt kah:

Aitäh Kõigile, kes tulid, tõsiselt tore nädalavahetus oli!

Kristi

-------------------------------------------------------------------------------------------
Tervitus!

Kui Lanksaares on kevadised kivid kokku korjatud ja hobustega jutud räägitud, siis peale seda on paras aeg minna äsja saabunud kevadet nautima. Pühime oma jalgratastelt talvise lumehunniku maha ja hüppame sadulasse, et maha sõita üks mõnus kevadine rattamatk!

Seekordne kevadmatk suundub Võrtsjärve äärde. Saame kokku 15.mail kell 16:00 Vanemuise 46 esises pargis. Jagame tatrapakid laiali, kogume jõudu ja lükkame ratastele hoo sisse. Esimese öö veedame pisikese Asema järve ääres, kus saame sauna ja lõkke peal süüa teha.
Hommikul vurame edasi Võrtsjärve poole. Lähme appi limnoloogiakeskusele ja aitame ümbritsevat rannaala roostikust puhastada. Teeme tööd, sööme suitsukala ja kiikame järvemuuseumi pakutavaid võlusid. Vastavalt matkaliste jaksule ja entusiasmile vaatame kohapeal edasi kuhu ja kui palju me kohalike vaatamisväärsustega tutvuma lähme.Vaadata on igatahes palju! Ööbime Tamme paljandi lähedal asuval lõkkeplatsil. Pidu ja pillerkaar hommikutundideni.

Pühapäeva hommikul hakkab igaüks omas tempos tagasi kulgema.

Ringi lõkkeroka toimkond pakub matkalistele hommiku- ja õhtusööke. Lõunasöökide eest tuleb igaühel ise hoolitseda. Teisel päeval jääb tee peale Rannu pood, kus igaüks, kel soovi, saab ennast tarvilikke jäätiste ja tšeburekkidega varustada.

Kaasa tuleb võtta: saunalina, sööginõud, lõunasöök enda tarbeks, telk või telgikoht ja muu magamiseks tarvilik, soovitavalt jalgratas aga võib ka tõukeratta või muu liikumisvahendiga tulla.

Et köögitoimkond oskaks arvestada kaasa võetava toidukogusega, siis kõigil tulijatel palun selle postituse kommentaariumis enda tulekust teada anda.

Kohtume reedel kell 16:00 Hurda pargis!

Olge mõnusad!

Huvilistele panen vaatamiseks ka täpsema kaardi matka marsruudist:

Kevadmatk 2014

Anett ütles ...

Nets tuleb rattaga sõitma

Edgar ütles ...

Onu Hektar tahab ka süüa saada

Robin ütles ...

Robin tuleb ka oma velovusserit sisse sõitma

Meta ütles ...

Tavo tuleb ka oma rattaga.

Anonüümne ütles ...

Kea ja Hendrik tulevad ka.

Unknown ütles ...

Kaas teil luba oli et sinna pioneerilaagrisse minna? See on eramaa.